Despre salata verde

salata_verde.jpg

Salata verde contine vitamina c, betacaroten, acid folic, calciu, mult potasiu, putin iod si chiar o cantitate modesta de fier. Orice femeie care doreste sa ramana insarcinata nu trebuie sa uita ca 100 g de salata verde ofera peste un sfert din necesarul zilnic de acid folic.

salata_verde1.jpg

Exista multe varietati diferite de salata verde, iar valoarea sa in nutritie nu numai ca difera de la un soi la altul, ci depinde de anotimp si de frunzele pe care le consumati – cele exterioare mai inchise la culoare sau mijlocul mai pal.

Frunzele mai inchise la culoare sunt mai bogate in betacaroten.
Toate salatele de azi se trag din salata salbatica, foarte apreciata in Roma antica. Sucul are aceleasi proprietati ca formele usoare de opium si, cu toate ca salata cultivata este mai puternica, are totusi unele dintre efectele sedative ale stramosului sau salbatic. 
Un sandvis cu salata consumat inainte de culcare este o alternativa mult mai sanatoasa decat somniferele. Efectele sedative ale salatei si triptofanul eliberat prin digestia carbohidratilor asigura un somn linistit.
Medicina traditionala intrebuinteaza si astazi extracte din frunze de salata la prepararea lotiunilor solare, iar remediile sunt preparate din sucul laptos uscat extras.
Sfaturi practice:
-Frunzele mari, intregi de salata, fierte timp de cateva minute in apa, sunt un pansament excelent pentru puroi sau intepaturi de insecte – aplicati-le cat mai fierbinti.
- Este buna in tratatarea insomniei, agitatiei si bronsitei. 
- Trebuie consumata proaspata cruda, in salata sau calda, in supe.
- Daca aveti ocazia, alegeti salata ecologica sau cea cultivata de dvs., deoarece salata industriala poate acumula nitrati sintetici din substantele de fertilizare.
- Seva laptoasa din tulpina poate fi foarte iritanta pentru ochi.
Nu exista inca comentarii.

Lasă un răspuns